søndag 17. oktober 2010

s a m l i n g




Foto: Lisa Congdon.

Noen av dere besøker kanskje Lisa Congdons blogg "a collection a day" allerede? Som tittelen tilsier handler denne bloggen om Lisas mange samlinger, og hun viser frem en av dem hver dag. Av bildene over kan vi se at hun samler på så mangt, alt fra heklede brikker og bønnekort til symaskindeler.

Tenk at hun har så mange små samlinger at hun kan fylle et helt år..

Hva samler du på? På min liste står blant annet vakre tinnbokser, emaljegjenstander fra Cathrineholm, Emalox skåler, hvitt Elements service fra Royal Copenhagen, gamle familiefotografier, fine knapper, Mariskåler fra Iittala, gode magasiner, postkort fra museer jeg har besøkt..
Ved nærmere ettertanke vil jeg forresten tro at mange av oss samler på nok ting til å fylle 365 blogginnlegg.

Love Lisa Congdons blog "a collection a day"! Her book with the same title will be released spring 2011.
Do you collect anything? After thinking about it, I must admit I collect more than I would like to admit..

6 kommentarer:

Hvite tulipaner sa...

Oi, tør nesten ikke å tenke på alt det jeg samler på. Men for å nevne noe så er det keramikkvaser og dyrefigurer. Får liksom aldri nok:)

Ønsker deg en fin ny uke!
Klem

Yvonnes Ymserier sa...

Hei! nydelig blogg du har ja :) Og et veldig flott og morsomt innlegg! Så mange fine ting "a collection day! samler på - takk for at du tipset om henne! Mye spennende du også maler på, gleder meg til å se flere innlegg om det :) Jeg har ikke rukket å begynne å samle på så mye, men jeg samler på rosa pressglass esrvixe og gjenstander, samt klassisk blått/hvitt Staffordshire porselen :) Klemmer

Monica sa...

uff, jeg samler på så mye og mang egentlig, for det meste servicer da, hihi. engler får jeg helelr aldri nok av, og ser jeg en skjønner jeg rask med å plukke den med meg. ønsker deg en fin fin mandag. klem Monica

Ludoland sa...

heihei.... Ja den er fra Morsø. Den er så varm at vi smelter her. Helt fantastisk. Så morsomt at du også har den. Du du har så fantastisk mye innspirasjon her. Jeg fatter ikke hvord du tar det fra. Jeg digger hvert eneste bilde. Ha en flottings uke.

nadja sa...

Artig. Jeg skal lage en list over mne samleobjekter. Jeg husker fortsatt mammas serviettsamling. Og alle knappene bestemoren hadde. Og sløyfene.

Knøttehuset sa...

samler op bilder av biler.. printer de ut på papp og setter de rundt omkring til pynt..